Köpvillkor

1. Priser och betalning

  • Samtliga priser i butiken är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms.
  • Vid prisändringar gäller det pris som är aktuellt vid beställningstillfället.
  • Du kan betala ditt köp med betal- eller kreditkort.

2. Orderbekräftelse

  • En automatisk orderbekräftelse skickas till den e-postadress som uppgetts vid beställningen.
  • Ordernumret på bekräftelsen ska alltid anges vid kontakt med Liljevalchs angående din beställning.

3. Leverans

  • Beställda varor levereras till ett postombud utifrån den adress som uppgetts vid beställningen. Leveranstiden beräknas till 5–7 arbetsdagar.
  • Liljevalchs samarbetar med PostNord för frakt och leverans av beställda varor.
  • Liljevalchs ansvarar inte för förseningar som orsakas av fraktbolaget.
  • Om din beställda vara är slutsåld eller restnoterad hos oss, förbehåller vi oss rätten att makulera din beställning samtidigt som vi informerar dig om aktuell lagerstatus via e-post.

4. Frakt 

  • Vid beställning av varor betalar du en fast fraktkostnad om 95 SEK per order.
  • Varor som beställs i Liljevalchs webbutik levereras endast inom Sverige.
  • Om du har behov att skicka varor till andra länder ber vi dig kontakta oss på butiken@liljevalchs.se  

5. Ej uthämtat paket

  • Liljevalchs förbehåller sig rätten att debitera minimum 350 SEK för ej uthämtade paket för att täcka extra frakt- och hanteringskostnader. Liljevalchs fakturerar ovanstående belopp där betalning ska ske inom 14 dagar från faktureringsdatum

6. Ändring och annullering av beställning

  • Hör av dig till oss via e-post så fort som möjligt, om du vill ändra något i din beställning. Om paketet inte redan är skickat försöker vi lösa dina önskemål om ändring.
  • Du kan annullera din order så länge den inte skickats från oss. Hör av dig omgående via e-post om du vill annullera din beställning.

7. Ångerrätt/öppet köp/bytesrätt

  • Du har rätt att ångra ditt köp eller byta varor inom en period av 14 dagar efter att du mottagit ditt paket. Då kan du använda Liljevalchs ”Ångerblankett”. Klicka här för att ladda ner ångerblanketten.
  • Du står för kostnaden för returfrakt om du vill byta eller ångra ditt köp.
  • Observera att bytesrätt/öppet köp inte gäller när du handlar ur vårt reasortiment.
  • Kontakta alltid Liljevalchs på butiken@liljevalchs.se innan du skickar tillbaka dina varor. Då skickar vi dig en retursedel som du kan använda för att skicka tillbaka varan.
  • Varan och förpackningen ska vara i oförändrat skick om du ångrar ditt köp eller vill byta din vara.
  • Återbetalning sker inom fjorton (14) kalenderdagar från och med den dag Liljevalchs återfått den returnerade varan.
  • Du kan också lämna varan i butiken om du ångrar ditt köp eller vill byta vara.
  • Adressuppgifter finns under punkt 13.

8. Reklamation

  • Liljevalchs följer Konsumentverkets riktlinjer när det gäller reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och omfattar till exempel inte fel som är orsakade av normalt slitage eller handhavande fel.
  • Kontakta alltid Liljevalchs på butiken@liljevalchs.se innan du returnerar dina varor. Fotografera eller filma gärna det du vill reklamera så underlättar detta vår hantering.
  • För att göra en reklamation av frakten behöver vi också bilder på den skadade varan och det skadade paketet. Liljevalchs skickar nya varor till dig utan extra kostnad så fort vi godkänt fraktskadan.
  • Du kan också reklamera din vara i butiken.  
  • Återbetalning sker inom fjorton (14) kalenderdagar från och med den dag Liljevalchs återfått den returnerade varan. 
  • Adressuppgifter finns under punkt 13.

9. Upphovsrätt och cookies

  • Samtliga bilder och illustrationer i Liljevalchs webbutik är skyddade av upphovsrätten och får inte användas i något annat sammanhang utan skriftlig tillåtelse.
  • Den här webbplatsen använder cookies men sparar inga personliga uppgifter. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator när du besöker en webbplats. Nästa gång du besöker webbplatsen kan webbläsaren använda den för att visa sidorna enligt dina inställningar. Om du inte vill tillåta att cookies lagras på din dator och väljer att stänga av funktionen kommer shopen inte att visas på ett korrekt sätt och du kommer tyvärr inte att kunna handla hos oss.

10. Information

  • För att handla i Liljevalchs webbutik krävs att du är 18 år. I annat fall behövs målsmans godkännande för att handla. Beställning som görs i annan persons namn utan medgivande eller på annat sätt medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.
  • Vi försöker förmedla så rättvisa och informativa bilder av våra produkter som möjligt men vi förbehåller oss tryckfel, fel i information samt fel i specifikation på samtliga av våra produkter och tjänster. All bildinformation på våra sidor ska ses som illustrationer och vi kan inte garantera att bilder återger varors exakta utseende.

11. Hantering av personuppgifter

  • Liljevalchs sparar dina personuppgifter för att kunna hantera ditt köp. Uppgifter som namn, e-post, postadress och telefonnummer är uppgifter Liljevalchs behöver till exempel för leverans och eventreklamation. Om personuppgifterna inte lämnas kan vi tvingas att neka dig köpet.
  • Kulturförvaltningen behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Personuppgiftsansvarig är: Stockholms Kulturförvaltning, Organisationsnummer 212000-0142, Postadress Box 8100, 163 08 Spånga
  • Liljevalchs behandlar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsdirektiv General Data Protection Regulation, GDPR. Vi strävar efter att minimera mängden personuppgifter som vi samlar in.
  • Du kan när som helst kontakta oss för att uppdatera din personliga information. Du har även rätt att, efter begäran, ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Har du ytterligare frågor om hantering av personuppgifter så hör gärna av dig till kulturförvaltningens dataskyddsombud som du når på: dataskyddsombud.kultur@stockholm.se
  • Här kan du läsa mer och Stockholms stads integritetspolicy https://start.stockholm/om-webbplatsen/personuppgifter-och-dataskydd/
  • Du har även rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten, om du tycker att vi behandlar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt.

12. Tvist

  • Vid eventuell tvist kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden.

13. Kontaktuppgifter

Besöksadress: Djurgårdsvägen 60, Stockholm
E-post: butiken@liljevalchs.se
Telefon: 08-508 31 349
Postadress vid returer: Liljevalchs, Box 278 06, 115 93 Stockholm

Varukorg